Børnehuset Trindelvej

I Skagens midtby ligger børnehuset Trindelvej, som er en integreret institution med plads til 11 børn fra 0-2 år og 38 børn fra 3-6 år.

I Børnehuset Trindelvej arbejder vi ud fra et anerkendende børnesyn, hvor vi tager udgangspunkt i det enkelte barn. Vi har fokus på at skabe et læringsmiljø, hvor nærvær og tryghed prioriteres. Vi ser alle børn i Børnehuset Trindelvej som selvstændige og værdifulde og lægger vægt på at alle børn føler sig velkomne og set, og mødes med et godmorgen, når en ny dag starter.

Vi møder barnet med et syn på, at det kan – og at vi tror på det, og der for giver vi barnet plads og tid til at øve sig og prøve selv. Sammen med børnene over vi at lytte til andre, og hjælper børnene med at anerkende, at andre også har en mening. Vi har fokus på de gode overgange mellem dagpleje/vuggestue til børnehav og fra børnehave til skole, hvilket foregår i tæt samarbejde med forældrene, for at skabe tryghed for alle.

Børnene deltager i små og større grupper, hvor der skabes rum og tid til turtagning, så alle børns stemme høres. Der spørges ind til, og man lytter til andre i forbindelse med fx i spisesituation og samling.

Vores hus er indrettet med forskellige størrelser rum, som har mange funktioner. Vi har valgt at have fleksible rum, som bruges efter børnenes behov og hvor børnene har mulighed for at vælge hvilket legetøj de ønsker at leg med, der hvor de har lyst til at lege.

Vores legeplads et opbygget så den giver børnene mulighed for variation i legen og samtidig også pirrer børnenes nysgerrighed og fantasi. Der er en lille skov, hvor cykelbanen køre tæt ved, en bålhytte hvor vi kan kravle i læ og lave forskellige aktiviteter, et energihjul med musik, en bakke så børnene kan se det hele lidt fra oven, gynger, boldbane, rutsjebane, sandkasse og vores lille have med drivhus, som børnene er med til at passe.