Børnehuset Mariehønen

Børnehuset Mariehønen er et integreret hus fra 0-6 år. Der er 5 ansatte i børnehuset.

Institutionen er beliggende i naturskønne omgivelser i Jerup, og har en skøn legeplads med udfordringer til alle aldre.

I Børnehuset Mariehønen arbejdes der på tværs af alder og køn.

Børnene har deres primær pædagog som de spiser sammen med, og det er også primær pædagogen der er ansvarlig for at der afholdes forældresamtaler.

Vi er som udgangspunkt et hus, hvor både store og små er sammen i løbet af dagen.

Vuggestuebørnene spiser for sig.

Pædagogisk arbejder vi ud fra det enkelte barns behov og udvikling i forhold til at se sig selv i en større sammenhæng og i et fællesskab.

Vi arbejder ud fra farver, hver måned har sin egen farve. Vores aktiviteter og turer ud af huset er præget af månedens farve.

Vores fokus er på et godt forældresamarbejde, naturen som en naturlig del af børnenes hverdag, gode og tætte relationer mellem børn og voksne samt barn-barn i tæt forankring til lokalsamfundet.