AULA

AULA kommunikationsplatform og komme/gå portal

De kommunale daginstitutioner i Frederikshavn Kommune bruger sammen med kommunens skoler den landsdækkende kommunikationsplatformen AULA.
Måske kender du i forvejen AULA fra skolen eller SFO’en. Hvis du allerede bruger AULA fordi du har skolebørn, vil du opdage, at du nu også kan se dit barn i barnets daginstitution.
Er det første gang du stifter bekendtskab med AULA skal du være opmærksom på følgende:

For at anvende AULA, skal du have et UNI-login, som giver adgang til AULA.
Hvis du ikke allerede har oprettet et Uni-login, kan du finde vejledningen via webadressen

Du finder AULA på www.aula.dk eller via en app til din mobil eller tablet.
Du logger ind på AULA med dit UNI-login, og de dele af AULA, der indeholder personfølsomme oplysninger skal tilgås via NemID.

AULA tilbyder en række brugervenlige funktioner fx en beskedfunktion, en opslagstavle med vigtige informationer og en kalender.
Vi bruger funktionerne dagligt til at informere om dagligdagen på stuerne og til at sende husets samlede informationer og nyhedsbreve ud.
Som forælder vælger du selv, hvor ofte og hvad du vil notificeres om.

På www.aulainfo.dk findes en række trin-for-trin guides til, hvordan man som forældre bruger de forskellige funktioner i AULA. Alle trin-for-trin-guides findes også på engelsk, somali, arabisk, tyrkisk og urdu.

Det er vigtigt, at I hele tiden sørger for, at jeres kontaktoplysninger/jeres barns ”stamdata” i AULA er opdaterede.

Når I logger på første gang bliver I bedt om at tage stilling til nogle ”Samtykker” og ”tilladelser” omkring jeres barn. I kan til enhver tid ændre jeres svar på både samtykker og tilladelser.