Børnehuset Molevitten

Børnehuset Molevitten er et integreret hus med vuggestue og børnehave under samme tag. Vi har 139 børn fordelt på vuggestuens to stuer og børnehavens fire stuer.

Børnehuset Molevitten er en 0-6 års institution og bor i en bygning, som tidligere var skole. Det betyder at vi er privilegeret med rigtig mange kvadratmeter både ude og inde. Vi har et kæmpe udeareal og indenfor har vi mange rum med forskellige funktioner.

Vuggestuen har sin egen afdeling og er fordelt på to stuer med fælles garderobe og fællesrum. Børnehaven er delt op i fire stuer. Stuerne ligger sammen to og to og arbejder tæt sammen i det parløb i teams. Der er pt 24 vuggestuebørn og 115 børnehavebørn.

Vuggestuen (Team 3): Tumlingerne og Rollingerne

Børnehaven (Team 2): Skovserne og Boblerne

Børnehaven (Team 1): Fiduserne og Dingenoterne

Vi er en stor institution med mange børn og voksne, men vi arbejder meget med at skabe det små og nære i det store. Vores fysiske rammer med mange rum og vores opdeling i teams, gør at vi kan lykkes med det. Det betyder at det enkelte barn forholder sig til børn og voksne på egen stue samt stuen ved siden af, og altså ikke hele huset.

Huset indeholder også kommunens fys/ergo træningscenter, hvor kommunens børn kan komme og får træning. Vi ligger lige ved siden af Bannerslund hallen, som vi bruger ugentligt, ligesom vi arbejder tæt sammen med det øvrige lokalområde. Vi har samarbejde med UCN, hvor vi altid har studerende i huset Vigtig opgave at være med til at uddanne kommende pædagoger, at blive forstyrret i egen praksis. men også at følge med i hvad der rører sig på uddannelsesområdet

Børnehuset består af både erfarne og nyuddannede medarbejdere og både nyansatte og ansatte der har været med hele vejen.

Vi er en institution i udvikling og er ved at opbygge en faglig kultur og en sammenhæng i den pædagogiske praksis gennem hele huset. Vi arbejder på et fælles afsæt og en fælles retning i Molevittens faglige profil - alt sammen med det ene mål: at udvikle livsduelige, nysgerrige og kompetente børn.