Børnehaven Pilekrattet

Pilekrattet er en 62 børns børnehus i Dagtilbudsområde Nord. Børnene er mellem 3 og 6 år. I Pilekrattet arbejder vi som udgangspunkt aldersintegreret i 3 primære grupper. Grupperne laver aktiviteter og ture 2 gange om ugen og de har samling og spiser sammen. Vi har forældrestyret frokost i Pilekrattet, og måltidet er en væsentlig del af dagligdagen. Vi arbejder også med aktiviteter og oplevelser i aldersopdelte grupper, så børnene også kender hinanden på kryds og tværs af huset.

Vores ulveunger, som er de kommende skolebørn, er i deres store børns gruppe minimum to gange om ugen.

Pædagogisk arbejder vi med at give børnene mod på livet, med at vise dem, at vi tror på, at de godt kan, og at vi er lige her og kan støtte dem i deres formåen. Vi er tydelige og engagerede voksne med glimt i øjet og en forståelse for barnet og barnets udvikling.

I personalegruppen er vi optagede af "Den styrkede pædagogiske læreplan", af at udvikle gode overgange for vores børn, og vi skal også kontinuerligt arbejde med Kvalid som kvalitetsudviklingsværktøj i forhold til børnenes hverdag.

Hverdagen og hverdagens små rutiner er utrolig vigtige for os alle, og særlig vigtige for aldersgruppen, vi arbejder med, så vi tager os tid til hverdagsrutinerne. De er ligeværdige pædagogiske aktiviteter i vores hus.

Vi har et fantastisk udeområde, og vi bruger meget tid i uderummet sammen med børnene. De får plads og tid til at lege med hinanden, de tilegner sig nye praktiske kompetencer sammen med de voksne, de begriber naturen og alt det der findes i den lige udenfor døren.

Vi har meget fokus på at kigge på læringsmiljøerne både inde og ude, og vi forandrer gerne, når vi kan se, at den aktuelle børnegruppe har brug for noget andet, end de vi kan tilbyde.

Startfolder 2024

Shape Created with Sketch.